کاهش قمیت میلگرد در روزهای آینده

کاهش قمیت میلگرد در روزهای آینده

کاهش قمیت میلگرد در روزهای آینده بسته به عوامل متعدی انجام می گیرد. مهم ترین مشخصه هایی که در زمان خرید میلگرد باید به آن توجه ویژه داشت نوسانات روزانه قیمت میلگرد است. در اینجا قصد داریم به عوامل موثر بر قیمت میلگرد بپردازیم. پس همراه وب آهن باشد.

معرفی عوامل موثر بر قیمت میلگرد

عوامل متعددی بر قیمت میلگرد اثرگذار هستند. در ادامه با برخی عوامل و نحوه اثرگذاری آن ها بر قیمت روزانه میلگرد بیشتر آشناخواهیم شد. همچنین شما میتوانید برای مشاهده قیمت روز میلگرد در تهران و مشاهده قیمت روز تیرآهن در تهران روی لینک کلیک کنید.

 

نوسانات بازار ارز

در سال های اخیر بازار فولاد درگیر تحریم های اقتصادی شده است. می توان گفت مهم ترین شاخص درگیر با تحریم های اقتصادی شاخص ارز می باشد. عدم ثبات و افزایش ناگهانی قیمت دلار سبب افزایش بهای واردات و هزینه های جانبی تولید شده است. از آثار مخرب نوسانات بازار ارز می توان به افزایش دستمزد کارکنان و بالا رفتن هزینه های حمل و نقل اشاره کرد.

میزان عرضه و تقاضا از عوامل موثر بر قیمت میلگرد

قمیت میلگرد
قمیت میلگرد

از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت میلگرد میزان تقاضای خرید آن در بازار است. در صورتیکه میزان عرضه میلگرد با تقاضای بازار تناسب داشته باشد هیچگونه تغییر منفی و آشفتگی بر قیمت روزانه میلگرد مشاهده نخواهیم کرد. ممکن است هزینه بالای تولید سبب کاهش عرضه این محصول شود. در اینصورت میلگرد در بازار کمیاب می شود که این امر میزان تقاضا برای خرید آن را افزایش می دهد. قطعا این مسئله در رشد تصاعدی قیمت محصول تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت ماده اولیه

میلگردها را از آهن و فولاد می سازند، بنابراین تغییر قیمت سنگ و یا قرضه آهن در تعیین قیمت میلگرد بسیار موثر است. در سال های اخیر به دلیل شیوع کرونا شاهد رکود اقتصادی و افزایش نرخ تورم خصوصا در بازار آهن بوده ایم. تمامی عوامل ذکر شده به اضافه افزایش قیمت جهانی سوخت و حمل و نقل همگی بر قیمت مواد اولیه موثر هستند.

مصوبات دولت در حوزه صنایع فولاد

دولت هر کشور نقش حمایت کننده ای در تعیین قیمت و میزان تولید مصنوعات فولادی دارد. در ایران میلگردها ابتدا در بازار بورس عرضه می شوند. در صورت مازاد تولید و نبود مشتری میلگردها به سایر کشورها صادر می گردد. صادرات میلگرد در ادامه فعالیت کارخانه های تولیدی نقش موثری دارد. متاسفانه در سال های اخیر با تصویب طرح هایی علاوه بر تولید داخلی صادرات میلگرد کاهش پیدا کرده و این محصول در بازار داخلی دچار کمبود شده است.

پیش بینی کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده

کاهش قمیت میلگرد
کاهش قمیت میلگرد

با توجه به کاهش شیوع کرونا و افزایش تولید، نرخ تورم سیر نزولی به خود گرفته است. این امر بر قیمت بازار فلزات از قبیل قیمت میلگرد تاثیر مثبتی دارد. البته با توجه به تحریم های اقتصادی و مناسبات سیاسی کشور پیش بینی کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده امری مشکل و غیرکارشناسانه است. نوسانات مداوم قیمت ارز، تحریم های اقتصادی، کاهش میزان تولید و افزایش هزینه ها در متلاطم ساختن بازار مقاطع فولاد بسیار موثر هستند.

آیا منتظر کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده باشیم؟

با توجه به افزایش بی سابقه نرخ تورم در سال های اخیر توقع کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده غیر منطقی به نظر می رسد. اگر دولت کاری کند که کارخانجات طبق روال قبلی به تولیدات خود ادامه دهند شاهد کاهش قیمت میلگرد در بازار خواهیم بود. به عبارت دیگر این امر باعث می شود میزان عرضه و تقاضا با یکدیگر تناسب داشته باشند.

روش های تحلیل وضعیت بهای میلگرد

برای تحلیل وضعیت قیمت میلگرد می توان از روش های مختلفی از قبیل مقایسه نمودار قیمت نفت، پیگیری اخبار سیاسی و اقتصادی بازار فولاد، نرخ ارز، مصوبات دولتی و … استفاده کرد. با بهره گیری از روش های مختلف می توان تحلیل کلی درباره پیش بینی کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده داشت.

Rate this post
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *