تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن

قیمت روز تیرآهن در تهران

اطلاعاتی درباره تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن

در این مقاله در خصوص تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن صحبت خواهیم کرد. با این وجود بد نیست ابتدا در خصوص شرکت فایکو و ذوب آهن اطلاعات مختصری را در اختیار شما قرار دهیم. شرکت فولاد البرز ایرانیان که با نام تجاری فایکو شناخته می‌شود، یکی از مهمترین شرکت‌های فعال در زمینه محصولات فولادی در کشور است که از سال ۱۳۳۹ فعالیت خود را در استان مازندران و شهر ساری آغاز کرده است. شرکت ذوب آهن اصفهان نیز یکی از مهمترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید محصولات فولادی از جمله تیرآهن است و تیرآهن‌های تولیدی این شرکت با نام تیرآهن ذوبی در بازار عرضه می‌شوند.

در خصوص تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن لازم به ذکر است که تیرآهن فایکو از جمله باکیفیت‌ترین انواع تیرآهن‌های موجود در بازار داخلی است که مطابق با استانداردهای بین المللی IPE، INP و IPB تولید می‌شود. تیرآهن ذوبی نیز بر اساس استانداردهای INP و IPE تولید می‌گردد. همچنین یکی از مهمترین تفاوت‌های تیرآهن فایکو و ذوب آهن این است که تیرآهن‌های ذوبی مطابق با جدول اشتال تولید می‌شوند.

تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن از نظر وزن هم یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌های این دو تیرآهن به شمار می‌آید. عموما تیرآهن‌های ذوبی از وزن بالاتری برخوردار هستند. همچنین از نظر سایز نیز تیرآهن‌های تولیدی این دو شرکت با هم تفاوت زیادی دارند. تیرآهن فایکو در سایز ۱۴ الی ۲۰ تولید می‌شود و این در حالی است که تیرآهن‌های ذوبی در سایزهای ۱۴ تا ۳۰ در بازار عرضه می‌شوند.

تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن از نظر کیفیت هم یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌های این دو مقطع فولادی به شمار می‌آید. تیرآهن‌های ذوبی بهترین انواع تیرآهن‌های عرضه شده در کشور هستند و از مواد اولیه بسیار باکیفیتی تولید می‌گردند. با این وجود، هر چند کیفیت تیرآهن فایکو به پای تیرآهن ذوبی نمی‌رسد اما این تیرآهن‌ها نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و یکی از پرفروش‌ترین انواع تیرآهن در داخل کشور به حساب می‌آیند.

شما میتوانید برای اسعلام قیمت روز تیرآهن در تهران و قیمت روز میلگرد در تهران روی لینک کلیک کنید و یا از طریق کانال قیمت لحظه‌ ای میلگرد از قیمت ها مطلع شوید.

وزن تیرآهن‌های ذوب آهن و فایکو

همانطور که در قسمت قبلی هم ذکر شد، تفاوت تیرآهن فایکو و ذوب آهن از نظر وزن و سایز یکی از مهمترین تفاوت‌های این دو تیرآهن به حساب می‌آید. در جداول زیر اطلاعاتی درباره سایز و وزن تیرآهن فایکو و تیرآهن‌های ذوب آهن آورده شده است.

جدول وزنی تیرآهن اصفهان (Kg/m)

سایز ۱۲ ۱۴ ۱۶ ۱۸ ۲۰ ۲۲ ۲۴ ۲۷ ۳۰
وزن هر شاخه ۱۲ متری (Kg) ۱۲۵ ۱۵۵ ۱۹۰ ۲۲۶ ۲۶۹ ۳۱۵ ۳۶۹ ۴۳۴ ۵۰۷
جدول وزنی تیرآهن فایکو (Kg/m)
سایز ۱۴ ۱۶ ۱۸ ۲۰ ۲۲ ۲۴
وزن هر شاخه ۱۲ متری (Kg) ۱۳۰ ۱۷۰ ۲۱۰ ۲۲۵ ۳۰۰ ۳۵۰

 

 

پارامترهای تعیین کننده در قیمت روز تیرآهن ذوبی و فایکو

یکی از مهمترین پارامترها در هنگام خرید تیرآهن، قیمت آن است. به صورت کلی، پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت تیرآهن نقش دارند. اولین و مهمترین پارامتر در تعیین قیمت تیرآهن ذوبی و فایکو، وزن تیرآهن است. هر چقدر وزن تیرآهن بیشتر باشد، قیمت بالاتری هم دارد. به علاوه کیفیت تیرآهن نیز در قیمت آن نقش مهمی را بازی می‌کند.

تیرآهن‌های تولیدی شرکت ذوب آهن از نظر کیفیت، بهترین نوع تیرآهن‌های تولید شده در بازار داخلی هستند. در نتیجه تیرآهن ذوبی نسبت به تیرآهن فایکو و دیگر انواع تیرآهن‌های موجود در بازار داخلی قیمت بالاتری دارد. از طرفی سایز تیرآهن نیز در تعیین قیمت آن نقش مهمی دارد. از آنجایی که تولید تیرآهن با سایزهای کوچکتر، سخت‌تر است، تیرآهن‌هایی با سایز ۱۲ و ۱۴ نسبت به دیگر انواع تیرآهن‌های فولادی از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در کنار این موارد، شکل ظاهری تیرآهن، برند تولید کننده تیرآهن، شیوه‌ی عرضه تیرآهن و پارامترهایی از این دست نیز در تعیین قیمت تیرآهن نقش مهمی را بازی می‌کنند.

مرکز فروش تیرآهن‌های ذوبی و فایکو با قیمت مناسب

مرکز فروش تیرآهن ذوبی و فایکو.
مرکز فروش تیرآهن ذوبی و فایکو.

پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا خرید و فروش اینترنتی محصولات مختلف از جمله تیرآهن از رونق بالایی برخوردار باشد. از جمله‌ی مهمترین مزایای خرید اینترنتی تیرآهن می‌توان به سادگی فرایند خرید، قیمت مناسب‌تر تیرآهن به دلیل عرضه مستقیم تیرآهن خریداری شده و تضمین کیفیت و سلامت محصول اشاره کرد.

وب آهن یکی از مهمترین مراکز فعال در زمینه فروش تیرآهن فایکو و ذوب آهن در کشور است و از طریق این مرکز می‌توانید برای خرید تیرآهن‌های ذوبی و فایکو در سایزهای مختلف اقدام نمایید. همچنین با تماس با شماره تلفن‌های موجود در سایت وب آهن می‌توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات کامل‌تری در خصوص تیرآهن‌های ذوبی و فایکو به دست بیاورید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *