تیرآهن مناسب برای ساختمان سه طبقه

تیرآهن مناسب برای ساختمان سه طبقه.

مهمترین پارامترها در انتخاب تیرآهن مناسب برای ساختمان سه طبقه

تیرآهن یکی از مهمترین انواع آهن آلات مورد استفاده در ساختمان سازی است. در این مقاله سعی خواهیم کرد اطلاعات کاملی در خصوص مهمترین پارامترها در زمان انتخاب تیرآهن مناسب برای ساختمان سه طبقه را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام انتخاب تیرآهن مناسب برای ساختمان سه طبقه باید در نظر گرفته شود، نوع تیرآهنی است که در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت کلی، تیرآهن ساختمانی به سه دسته تیرآهن بال پهن، تیرآهن INP و تیرآهن IPE تقسیم بندی می‌شود. در این بین، بهترین گزینه برای ساختمان‌های سه طبقه، تیرآهن IPE است. یکی دیگر از پارامترهای مهم در انتخاب تیرآهن مناسب برای ساختمان سه طبقه منطقه جغرافیایی‌ست که قرار است سازه در آن بنا شود. به صورت کلی، شرایط محیطی مانند نوع آب و هوا، میزان بارندگی، زلزله خیز بودن یا نبودن محیط هم یکی دیگر از عواملی است که در تعیین نوع و سایز تیرآهن مناسب برای ساختمان‌های سه طبقه از اهمیت بالایی برخوردار است. به علاوه مساحت سازه، شکل و سایز دیوارها و نمای داخلی سازه هم از جمله‌ی دیگر پارامترهای کلیدی در هنگام انتخاب تیرآهن مناسب برای ساختمان سه طبقه به شمار می‌آید. در قدم اول در هنگام تهیه نقشه سازه، باید متناسب با شکل سازه، نوع تیرهای اصلی و فرعی سازه را مشخص کنید. پس از آن با استفاده از جدول اشتال و یا با انجام محاسبات ریاضی، باید وزن و سایز تیرآهن مورد نظر را تعیین نمایید. پیش از شروع خوب است بدانید که شما عزیزان میتوانید برای استعلام قیمت روز تیرآهن در تهران و قیمت روز میلگرد در تهران روی لینک ها کلیک کنید.

محاسبه وزن تیرآهن ساختمانی مورد نیاز در ساختمان

مهمترین انواع تیرآهن ساختمانی.
مهمترین انواع تیرآهن ساختمانی.
برای تعیین نوع و تعداد تیرآهن ساختمانی مورد نیاز در ساختمان‌های مختلف می‌توان از دو روش متداول استفاده نمود. در روش اول با استفاده از جدول اشتال، می‌توانید ابعاد و وزن تیرآهن مورد نیاز برای سازه را مشخص کنید. روش دوم اما استفاده از محاسبات ریاضی است. در این روش شما باید وزن مخصوص تیرآهن را بدانید. سپس کافی‌ست وزن مخصوص را در طول تیرآهن ضرب کرده تا بتوانید وزن کلی تیرآهن ساختمانی را به دست بیاورید. لازم به ذکر است که مقدار تیرآهن مورد نیاز برای یک ساختمان سه طبقه با اسکلت فلزی به عوامل مختلفی مانند نوع مهاربند اسکلت، مساحت سازه و … وابسته است. در جدول زیر، میزان تقریبی تیرآهن ساختمانی مورد نیاز برای ساختمان‌هایی با اسکلت فلزی آورده شده است:  
ردیف نوع اسکلت مقدار آهن مصرفی در هر مترمربع (Kg)
۱ فلزی با مهاربند همگرا بدون وزن آرماتور سقف ۷۰-۴۰
۲ فلزی با مهاربند واگرا بدون وزن آرماتور سقف ۸۰-۴۵
۳ فلزی با قاب خمشی متوسط بدون وزن آرماتور سقف ۱۰۰-۶۰
۴ فلزی با قاب خمشی ویژه بدون وزن آرماتور سقف ۱۱۰-۷۰
۵ سازه با سیستم دوگانه ۱۲۰-۶۰
 

آشنایی با مهمترین انواع تیرآهن ساختمانی و کاربردهای آن‌ها

از نظر شکل ظاهری و سطح مقطع، تیرآهن ساختمانی را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:
  • تیرآهن ساختمانی نوع IPE: در این دسته از تیرآهن‌های ساختمانی، ضخامت جان و بال تیرآهن یکسان است. این دسته از تیرآهن‌های ساختمانی، پرکاربردترین نوع تیرآهن در کشور ما به حساب می‌آیند و در اسکلت فلزی ساختمان‌های چند طبقه به کار گرفته می‌شوند.
  • تیرآهن‌های ساختمانی نوع INP: این تیرآهن‌ها بر اساس استاندارد روسیه و چنین تولید می‌شوند. در این دسته از تیرآهن‌های ساختمانی، ضخامت بال تیرآهن به سمت جان آن افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه بال تیرآهن نوع INP دارای شیب ملایمی است.
  • تیرآهن IPB: این تیرآهن که با نام تیرآهن هاش و بال پهن هم شناخته می‌شود، یکی از سنگین‌ترین و مقاوم‌ترین انواع تیرآهن ساختمانی است. در تیرآهن هاش، بال تیرآهن تقریبا با جان آن برابر است.

خرید انواع مختلف تیرآهن با قیمت مناسب

به صورت کلی، دو روش برای خرید تیرآهن ساختمانی وجود دارد که این دو روش خرید اینترنتی و فیزیکی است. در این بین خرید اینترنتی دارای مزایای قابل توجهی است که مهمترین آن‌ها عبارتند از:
  • قیمت مناسب‌تر تیرآهن خریداری شده به دلیل عرضه مستقیم تیرآهن و حذف واسطه‌ها.
  • سادگی فرایند خرید.
  • تضمین کیفیت و اصالت تیرآهن عرضه شده.
وب آهن یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه عرضه انواع مختلف تیرآهن ساختمانی است و از طریق همین سایت می‌توانید برای خرید این دسته از محصولات آهنی اقدام نمایید. همچنین با مراجعه به صفحه اصلی سایت وب آهن، می‌توانید از قیمت روز انواع مختلف تیرآهن ساختمانی مطلع شوید.  
Rate this post
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *