قیمت آنلاین آهن و میلگرد

قیمت آنلاین آهن و میلگرد
آهن و میلگرد جزء مهم ترین مصالح ساختمانی به شمار می روند. بدیهی است هر چقدر که کیفیت و کارایی میلگرد و آهن بیشتر باشد، استحکام و مقاومت ساختمان در برابر انواع حوادث طبیعی و غیر طبیعی نیز بیشتر می شود. شما می توانید قیمت آنلاین آهن و میلگرد را به صورت روزانه از طریق سایت های مختلف بررسی کنید. امروزه ضریب ایمنی تعداد زیادی از ساختمان ها در اثر استفاده از آهن آلات و میلگرد های بی کیفیت و ارزان، بسیار پایین است و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان ها وجود دارد. پیمانکاران باید در هنگام ساخت و ساز  ساختمان های اداری و غیر اداری به مرغوبیت، کیفیت و قیمت مصالح ساختمانی از جمله آهن و میلگرد توجه کنند تا بتوانند با انتخاب مرغوب ترین مصالح ساختمانی از تخریب ساختمان ها جلوگیری کنند و جان ساکنین را به خطر نیندازند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد قیمت آنلاین آهن و میلگرد با شما صحبت کنیم. پس همراه وب آهن باشید. پیش از شروع، شما همراهان گرامی میتوانید برای استعلام قیمت روز تیرآهن در تهران و استعلام قیمت روز میلگرد در تهران روی لینک کلیک کنید.

عوامل تاثیر گذار در قیمت آنلاین آهن و میلگرد 

قیمت آنلاین آهن و میلگرد در طول روز به صورت مداوم در حال نوسان است و نمی توان قیمت مشخصی را برای این نوع مصالح ساختمانی تعیین کرد. آهن و میلگرد نقش مهمی در کاهش نیروهای خمشی و کششی وارد شده به ساختمان دارند. لذا هر چقدر که مشخصات این دو نوع مصالح ساختمانی به استاندارد ها و مقیاس های جهانی نزدیک تر باشد، امنیت ساختمان نیز افزایش پیدا می کند‌. در ادامه با انواع فاکتور های موثر بر قیمت آنلاین آهن و میلگرد بیشتر آشنا می شویم.
  • قیمت ارز
قیمت ارز نقش بسیار مهمی در قیمت آنلاین آهن و میلگرد دارد. هر چقدر که قیمت دلار و ارز در کشور بیشتر شود، قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت انواع ورق های فولادی، آهن و میلگرد نیز افزایش پیدا می کند. در این حالت میزان خرید و فروش یا تقاضای این نوع مصالح ساختمانی در کشور کاهش پیدا می کند. لذا تولید کنندگان مجبور هستند که محصولات تولید شده خود را به سایر کشور های همسایه صادر کنند. در این حالت مقدار این محصولات در بازار های داخلی کشور کاهش پیدا می کند.
تاثیر قیمت جهانی بر قیمت آنلاین آهن و میلگرد
تاثیر قیمت جهانی بر قیمت آهن و میلگرد
  • قیمت جهانی آهن
قیمت جهانی آهن و فولاد نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت آنلاین آهن و میلگرد دارد. یعنی هر چقدر که قیمت جهانی آهن بیشتر شود، قیمت آهن و میلگرد تولید شده در داخل کشور نیز بیشتر می شود. زیرا قیمت مواد اولیه و خام افزایش پیدا می کند. ایران جزء کشور هایی است که علاوه بر تأمین آهن و مقاطع فولادی مورد نیاز داخل کشور، نقش مهمی نیز در صادر کردن آن ها به کشور های خارجی دارد.
  • حجم تولید کارخانه
حجم تولید محصولات آهنی توسط کارخانه ها نقش مهمی در تعیین قیمت آهن و میلگرد دارد. هر چقدر که حجم آهن آلات و محصولات فولادی تولید شده در کارخانه ها بیشتر باشد، نیاز بازار کشور به محصولات آهنی وارداتی کمتر می شود. در این حالت قیمت آنلاین آهن و میلگرد نوسان کمتری دارد. اما اگر میزان عرضه و تقاضای آهن و میلگرد در بازار داخلی کشور متناسب با یکدیگر نباشند، قیمت آهن و میلگرد به صورت کاذب افزایش پیدا می کند.  

نقش مشخصات فیزیکی در قیمت آنلاین آهن و میلگرد

 
نقش مشخصات آهن آالات در قیمت آنلاین آهن و میلگرد
نقش مشخصات آهن آالات در قیمت آهن و میلگرد
یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت آنلاین آهن و میلگرد، مشخصات فیزیکی، مقاومت، کیفیت مواد اولیه، سایز، قطر و ابعاد محصولات آهنی و فولادی است. بدیهی است هر چقدر که طول، قطر و اندازه آهن یا میلگرد بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. مثلاً قیمت میلگرد آجدار در مقایسه با میلگرد ساده بیشتر است. زیرا کارایی و کاربرد میلگرد آجدار گسترده تر از میلگرد ساده است. از میلگرد آجدار برای افزایش مقاومت، استحکام و کاهش نیرو های کششی و خمشی در بتن استفاده می شود.  

هزینه های حمل و نقل

یکی از مهم ترین فاکتور های تأثیر گذار در تعیین قیمت  آهن و میلگرد، هزینه های مربوط به حمل و نقل این محصولات آهنی است. در طول روز میلیون ها تن مواد اولیه و محصولات آهنی و فولادی از کشور های تولید کننده به کشور های مصرف کننده از طریق کشتی ها و کامیون های بزرگ صادر می شود. از آنجایی که این وسایل نقلیه به سوخت نیاز دارند، بدیهی است هر چقدر که قیمت نفت و انرژی افزایش پیدا کند، قیمت نهایی آهن و میلگرد نیز بیشتر می شود.  

کلام پایانی

در این مقاله توضیحاتی در مورد عوامل تأثیر گذار در قیمت آنلاین آهن و میلگرد، خدمت شما عزیزان ذکر شد. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت خاطر شما عزیزان را به دست بیاورد و از مطالب این مقاله، استفاده ی لازم را برده باشید.  
Rate this post
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *