روش محاسبه وزن میلگرد

وزن میلگرد

یکی دیگر از مصالح پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی میلگرد می باشد. این پروفیل پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی دارای سطح مقطعی دایره ای و به صورت توپر می باشد. به طور معمول در تولید این محصول از مواد اولیه ی مقاومی مانند فولاد استفاده می گردد. اما در کل مصرف کنندگان در بازار عرضه این محصول با تنوع بالایی رو به رو می باشند. در سازه های ساختمانی ما شاهد وجود نیروهای فراوانی هستیم که بر ساختار کلی سازه ها وارد می گردد. در این بین طراحان برای کاهش مقاومت فشاری و کششی در بنا از مصالح دیگری مانند میلگرد استفاده می نمایند. این محصول کاربردی در صنایع ساختمان سازی از نظر جنس و مواد تشکیل دهنده دارای مدل های متنوعی می باشند. میلگردهای اروپایی، میلگردهای فولاد کربن دار و گالوانیزه تنها بخشی از تنوع این محصولات در بازار می باشد. در این مطلب همراه وب آهن باشید.

یکی از نگرانی های مهم برای مصرف کنندگان در زمان تهیه ی این محصول کاربردی اندازه گیری و محاسبه وزن میلگرد در زمان تهیه ی آن برای پروژه های ساختمان سازی می باشد. در واقع کاربران در زمان تهیه این محصول موظف می باشند که قیمت نهایی میلگرد را بر اساس وزن کلی آن تعیین نمایند. تعیین وزن میلگرد نیز در زمان تهیه ی محصول تابع عوامل گوناگونی مانند سایز میلگرد، آلیاژ به کار رفته در تولید آن و در نهایت استانداردهای موجود برای ارائه ی محصول می باشد. در نهایت کاربران با در نظر گرفتن تمامی این عوامل اقدام به سنجش و محاسبه وزن میلگرد می نمایند.

بررسی دلایل عمده برای اهمیت محاسبه ی دقیق وزن میلگردها

روش محاسبه وزن میلگرد
روش محاسبه وزن میلگرد

محاسبه وزن میلگرد برای مصرف کنندگان این محصول بسیار  با اهمیت می باشد. شاید برای شما نیز این پرسش ایجاد گردد که محاسبه ی دقیق وزن میلگرد برای کاربران چه اهمیتی دارد. در ادامه ی این متن باید به این نکته اشاره نمود که افزایش وزن میلگرد در زمان محاسبه می تواند به خریدار بار مالی فراوانی را تحمیل نماید. همین امر می تواند در نهایت در افزایش هزینه های جاری در پروسه های ساختمان سازی تاثیر به سزایی داشته باشد. در نتیجه محاسبه وزن میلگرد به صورت کاملا دقیق و علمی می تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه های جاری در فرایندهای ساخت و ساز موثر باشد.

بررسی برخی روش ها در زمان محاسبه وزن میلگرد

برای محاسبه وزن میلگرد روش های متفاوتی وجود دارد که کاربران بر اساس تسلط خود بر این روش ها از آنها بهره می برد. یکی از روش های پرکاربرد در زمان محاسبه ی وزن میلگرد استفاده از روش محاسبه بر اساس جدول استاندارد وزن مخصوص میلگرد می باشد. بر این اساس کاربران از استانداردهای معروفی که در داخل کشور شناخته شده اند برای محاسبه ی وزن میلگردها بهره می برند. در این بین استانداردهای تعریف شده در کشور ایران، روسیه و بریتانیا از معروف ترین جداول استاندارد در وزن میلگرد می باشند. در زمان محاسبه ی وزن میلگرد در این روش باید وزن میلگردها مطابق با استانداردهای تعریف شده در این جداول باشد. در این جداول وزن میلگردها بر اساس سایز میلگرد در واحد متر محاسبه می گردد. در نهایت باید این مقدار وزنی برای هر نوع میلگرد در طول شاخه ضرب شود تا کاربر بتواند به راحتی محاسبه وزن میلگرد را انجام دهد.

بررسی سایر روش های محاسبه ی وزن کالا

محاسبه وزن میلگرد
محاسبه وزن میلگرد

محاسبه وزن میلگرد بر اساس روش های متفاوتی صورت می پذیرد که هر یک می تواند مقیاس دقیقی از میزان میلگرد خریداری شده به کاربران ارائه دهد. یکی از روش های مناسب برای محاسبه ی وزن دقیق میلگردها استفاده از جداول وزنی اعلام شده توسط کارخانه های تولید میلگرد می باشد. در این روش نیز کاربران بر اساس نوع میلگرد و جداول استاندارد این مراکز صنعتی میزان میلگرد مورد نیاز خود را محاسبه می نمایند. یکی دیگر از روش های محاسبه ی وزن میلگرد برای مصرف کنندگان روش محاسبه بر اساس جداول اشتال می باشد. این جداول استاندارد که بر اساس استاندارد آلمان طراحی گردیده است می تواند در محاسبه وزن میلگرد بسیار کاربردی باشد. برای استفاده از این جدول نیاز است تا کاربران در ستون مساحت میلگرد کوچکترین عددی که نزدیک به مساحت میلگرد مورد نظر کاربران می باشد را بیابند. در نهایت کاربران با این روش می توانند به راحتی شماره میلگرد خود را اندازه گیری نمایند.

Rate this post
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *