هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

برآورد هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ هزینه ساخت سوله به عوامل متعددی اعم از محل احداث سوله، متراژ سوله، کاربرد سوله، مصالح مورد نیاز آن، ابعاد و اندازه دهانه سوله و تعداد طبقات آن، بستگی دارد. طبق محاسبات صورت گرفته، هزینه تقریبی ساخت سوله به ازای هر متر مربع در سال ۱۴۰۲، از ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت گذاری شده است. البته ناگفته نماند که قیمت های مذکور، ثابت نیستند و ممکن است به دلایل مختلفی، قیمت های برآورد شده، بیشتر یا کم تر شوند.با وب آهن همراه باشید.

عوامل موثر بر هزینه ساخت سوله

۱- محل احداث سوله: یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر هزینه ساخت سوله، دوری یا نزدیکی سوله به کارخانه سازنده می باشد. قاعدتا هر چه فاصله بین سوله و کارخانه، بیشتر باشد، هزینه حمل و نقل افزایش می یابد. جنس خاک و تراکم خاک محل احداث سوله، حائز اهمیت می باشد. اگر زمین محل احداث سوله، سست باشد، بایستی در ابتدا، عملیات مقاوم سازی انجام شود. آب و هوای منطقه بر هزینه ساخت سوله، تاثیرگذار است. برای مثال، اگر در منطقه، بادهای شدید می وزد بایستی دیواره های سوله، بزرگ و وسیع ساخته شوند تا ایمن باشند. مطابق توضیحات گفته شده، آب و هوای منطقه، خاک منطقه، لوکیشن منطقه، سازه های اطراف سوله و زلزله بر هزینه نهایی، تاثیرگذار هستند.

۲- متراژ سوله: هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ قاعدتا هر چه متراژ سوله بزرگ تر باشد، هزینه ساخت آن بیشتر خواهد بود. متراژ سوله بر اساس نیاز پروژه، تعیین می شود. عوامل مهندسی در تعیین متراژ سوله را هم بایستی در نظر گرفت.

۳- کاربرد سوله: یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار بر هزینه ساخت سوله، نوع کاربری سوله می باشد. سوله های ورزشی و سوله های کنفرانسی نیازی به جرثقیل ندارند. از این رو، هزینه ساخت سوله های ورزشی و کنفرانسی (سوله های خدماتی) نسبتا پایین تر می باشد. در عوض سوله های صنعتی و تولیدی هزینه بر هستند.

۴- مصالح مورد نیاز سوله: مصالحی که در ساخت سوله توسط کارفرما استفاده می شود، گاها گران قیمت و هزینه بر است. انتخاب نوع پوشش برای سقف و دیوارها در تعیین هزینه، مهم است. ناگفته نماند که انتخاب نوع عایق و پوشش به تصمیم کارفرما بستگی دارد.

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

بررسی سایر عوامل موثر بر هزینه ساخت سوله

۵- ابعاد و اندازه دهانه سوله: هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ پیش تر راجع به متراژ سوله، صحبت شد. ابعاد سوله (طول، عرض و ارتفاع سوله) در تعیین قیمت، نقش دارند. شاید با خودتان بگویید، قاعدتا همین طور است و هر چه ابعاد سوله، بزرگ تر باشد، مصالح زیادی می خواهد و هزینه بر است. کاملا درست است ولی در نظر بگیرید که هر چه ابعاد بزرگ تر باشد، نیاز به تجهیزات هم بیشتر می شود. نوع تجهیزاتی که در ساخت سوله کاربرد دارند، تاثیر بالایی در تعیین قیمت دارند. علاوه بر این موارد، شکل ظاهری سوله، قوس و شیب سوله هم در برآورد هزینه نهایی سوله، اهمیت دارند. برای مثال، سقف های طاق دار هزینه برتر هستند و علت آن، میزان بالای ضایعات خروجی می باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه سرانگشتی میلگرد فونداسیون

۶- تعداد طبقات سوله: هر چه تعداد طبقات سوله، افزایش پیدا کند، هزینه ساخت آن، بیشتر می شود. علت افزایش قیمت در این شرایط، افزایش مصالح مصرفی و زیربنای سازه می باشد. زیر بنای سوله بایستی استحکام سوله را افزایش دهد و وزن طبقات را متحمل گردد. سوله های طبقاتی عمدتا به عنوان مراکز درمانی و ورزشگاه های موقتی، کاربرد دارند..

جمع بندی

هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ هزینه ساخت سوله در فصول مختلف سال، متفاوت است، چرا که در فصول گرم، دسترسی به کارگر و مصالح راحت تر از فصول سرد سال می باشد. از طرفی، دستمزدها در شش ماه ابتدایی سال، کم تر از نیمه دوم سال است. توصیه می شود برای ساخت سوله، تمام جوانب را بسنجید و سپس اقدام به ساخت نمایید. برای تعیین هزینه های پروژه می توانید از مهندسین خبره، کمک بگیرید.

Rate this post
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *